Luga „Pamatnoteikumi” ir ļoti augstvērtīga salonkomēdija, tās autors ir TV sitcom žanra lielmeistars Ēriks Čapels, Lielbritānijā pazīstams scenārists un dramaturgs. Bieži vien salonkomēdijas ir vulgāras un
paredzamas. Šis nav tas gadījums – luga spēj noturēt spriedzi līdz pašām beigām, tajā nav liekvārdības un varoņi tiek atklāti negaidītos veidos. Tas ir lielisks darba materiāls aktieriem, kas pieprasa meistarību un daudz enerģijas. Ja aktiera darbu izrādē salīdzina ar slēpošanu, tad šeit runa ir par kalnu slalomu. Jāatzīmē, ka visi četri aktieri ar to lieliski tiek galā. Luga vēsta par diviem dažādu paaudžu pāriem. Laulātais pāris divdesmit kopdzīvē pavadīto gadu laikā savu dzīvi jau ir sakārtojis un iekārtojis tiktāl, ka laika gaitā abi viens otru ir pazaudējuši. Savukārt neparastā tikšanās ar jaunāku pāri, kuru attiecībās valda haoss un kaislības, liek laulātajam pārim pārskatīt savu dzīvi. Šī luga liek aizdomāties par to, ko laiks nodara attiecībām un kā mēs paši tās varam
ietekmēt.
Paldies Keitai, Jānim Zaķim, Jānim Brolišam!
Izrāde iestudēta saskaņā ar „Josef Weinberger Limited” (Londonā) licenci.
Britu scenārists un dramaturgs, pazīstams kā komēdijžanra meistars un autors vieniem no populārākajiem septiņdesmito un astoņdesmito gadu britu sitkomiem. Par vienu no viņa ikoniskākajiem darbiem tiek uzskatīta televīzijas situāciju komēdija Rising Damp (1974-78), kurai tika piešķirta BAFTA balva kā labākajai komēdijai. Par iedvesmas avotu šim seriālam kalpoja Čapela pirmā uzrakstītā luga The Banana Box, kuras pirmiestudējums notika 1973. gadā Londonas teātrī „Apollo”. Kopumā Čapels ir autors vairāk kā 200 televīzijas komēdiju scenārijiem un 20 lugām. Lielākā daļa no viņa sitkomu scenārijiem sākotnēji tika rakstīti kā materiāls iestudēšanai teātrī, un viņa darbi nereti skāra tādas tēmas kā sociālā stratifikācija, snobisms, šķiršanās un laulības krāpšanas problēmas, sociālās un emocionālās krīzes. „Pamatnoteikumi” (Ground Rules) ir viens no viņa pēdējiem darbiem. Iedvesmu šīs lugas sižetam sniedza reāls atgadījums, kad Čapels izlīdzējis kādai pie restorāna satiktai sievietei, kura bija manāmi satraukta pēc strīda ar mīļoto. Vedot uz policijas iecirkni nelaimē nokļuvušo dāmu, viņš automašīnas spogulī ieraudzīja, ka viņus izseko šīs sievietes agresīvais partneris. Autors jau tobrīd nodomāja, ka tas varētu būt lielisks sākums kādai lugai. Dramaturgs atzīmējis, ka, lai arī šai lugai ir trillera cienīgs sākums, tā caurcaurēm ir komēdija.
Teātra un kino režisors. Studējis filozofiju LU Vēstures un Filozofijas fakultātē (1991–1992), 1996. gadā Latvijas Kultūras akadēmijā ieguvis bakalaura grādu teātra režijā. 2004. gadā Ņujorkas universitātes Tiša skolā ieguvis maģistra grādu kinorežijā. Iestudējis izrādes Dailes teātrī, Jaunajā Rīgas teātrī, Latvijas Nacionālajā teātrī, Latvijas Nacionālajā operā, savukārt „Pamatnoteikumi” ir pirmais teātra režijas darbs Daugavpilī. Ir strādājis arī pie vairākām filmām, tai skaitā „Seržanta Lapiņa atgriešanās”, „1906”, „Mammu, es tevi mīlu”, „Vogelfrei” un „Aģents iemīlas”. Saņēmis „Dienas” gada balvu kultūrā par izrādi „Dukši” (2013), filmu „Seržanta Lapiņa atgriešanās” (2010), operu „Augļu koks ir Jāzeps” (2008). Saņēmis Nacionālā filmu festivāla „Lielais Kristaps” balvu par „Aģents iemīlas” (2005), savukārt 2007. gadā filma „Vogelfrei” saņēma visvairāk nomināciju un trīs „Lielais Kristaps” balvas, ieskaitot atzinību kā labākajai spēlfilmai un labākajam scenārijam.