Pirms dažiem gadiem starmešu gaismās, deju, dziesmu un zaigojošu tērpu virpulī uz Daugavpils teātra skatuves dzima pirmais kabarē uzvedums, kurš trīs sezonas bagātināja pilsētas kultūras dzīvi un pulcēja skatītājus no visas Latvijas. Bet tas bija tikai sākums…
Šovakar jūs sagaida neatkārtojama svētku atmosfēra, juteklības un elegances estētika, greznība un skatuves mākslas maģija jaunā kabarē šovā “Cabaret Dinaburg 2.0”!
Kabarē pirmsākumi meklējami 19. gadsimta nogalē Parīzē, un sākotnēji tie bija bohēmas pārstāvju literāriskie krodziņi, kur mākslinieki dziedāja, dejoja vai skaitīja dzeju, kamēr citi apmeklētāji baudīja priekšnesumus, malkojot reibinošus dzērienus un ieturot nelielu maltīti.
Pirmais kabarē tika atvērts 1881. gadā, un tam tika dots nosaukums „Melnais kaķis” (La Chat Noir). Mākslinieki šeit varēja brīvi izpausties, savukārt pats kabarē īpašnieks pildīja konferansjē lomu, nekautrējoties izmest arī kādu politisku joku. „Melnais kaķis” iemantoja milzīgu popularitāti un pulcēja laikmeta spožākās personības. Bohēmas aprindās tas kļuva par mākslas, brīvības un neatkarības simbolu. Drīzumā jaunas kabarē iestādes parādījās visā Parīzē, tostarp šobrīd jau leģendārā Mulenrūža. Kabarē kultūra attīstījās, mākslinieku improvizācijas nomainīja pārdomāti uzvedumi, pikanti šovi, burleska, un drīzumā kabarē savaldzināja prātus arī citviet pasaulē.
Latvijā kabarē kultūra uzplauka pēc Pirmā pasaules kara. Savukārt Padomju Savienības laikā visā tās teritorijā leģendārs kļuva restorāns „Jūras pērle”, kad tajā izveidojās profesionāla varietē programma. Interesanti, ka kabarē kultūra Latvijā ir saistīta arī ar Daugavpilī dzimušā Oskara Stroka vārdu – viņš uzstājās Rīgas restorānā un deju klubā „Alhambra” un 1931. gadā bija viens no deju kafejnīcas „Barberina” dibinātājiem.
Šobrīd kabarē daudziem asociējas ar filmās „Kabarē” un „Mulenrūža” atspoguļoto, ar kankānu, burlesku, spalvām tērpos un vēdekļos, taču “Cabaret Dinaburg” veidotāji vēlas parādīt, ka kabarē var būt nedaudz savādāks.